פגוש את קונסול הכבוד

פגוש את קונסול הכבוד

סדרת ראיונות עם קונסולי כבוד בהסגר הקורונה

להלן ראיון עם מר אורי פריגל, קונסול כבוד של הולנד באילת עם נשיא מועדון השגרירים יצחק אלדן

? מה כלול במסגרת תפקידך כקונסול כבוד בימים כתיקונם

אתה אחד מותיקי קונסולי הכבוד. בן לג’קי פריגל האגדי ז”ל, יו”ר ארגון קונסולי הכבוד באילת. כמי שמכהן כקונסול כבוד של הולנד באילת אנא תאר לנו את המצב ואת פעילותך מאז פרצה מגיפת הקורונה.

אני קונסול של הולנד באילת ובערבה מזה 20 שנים. אילת כרגע שוממת. המלונות סגורים, כך גם שדה התעופה רמון ומצב המובטלים בכי רע

לפני ההסגר בתחילת חודש מרץ הייתי עסוק מאד בארגון הוצאת תיירים הולנדים מאילת, חזרה להולנד. היו גם שלוש קבוצות מהולנד בסיני, אותם הפננו לטיסות של טראנס אוויה ההולנדית משארם אשייך. כשנסגר גבול טאבה היו עוד שתי נשים עם דרכון הולנדי, שהיו צריכות לטוס משדה רמון, בעזרת משטרת הגבולות באילת ומשטרת אילת קיבלתי אישור מיוחד למעבר שלהן בטאבה, היישר לשדה רמון.

כל ההולנדים יצאו בשלום חזרה להולנד. זוג שהיה להם טיסה מירדן להודו, לא הורשו להיכנס לירדן לאור הקורונה ודאגתי להטסתם חזרה להולנד

הייתי בקשר עם מספר 2 בשגרירות הולנד אשר אחראי על הקונסוליות מר וויליאם גומרס. הקשר היה בעיקר עדכון לפעולותיי

?מהו המסר שלך לקונסולי הכבוד על רקע המצב

הלקח מתקופה מסובכת זו מסתכם בקשר של הקונסול המקומי עם הרשויות השונות, קשרים טובים ואף חבריים מסייעים מאד בתקופת חירום

הפעולות שלי חזקו את הקשר עם הרשויות, עם בתי החולים, משטרה, משטרת גבולות , מחלקות ביקורות הגבולות וכמובן ראש העירייה

תולדות חיים

אורי פריגל  משמש במשך 35 השנים האחרונות כמנכ”ל עסקי תיירות שבעיקרם אטרקציות תיירותיות בארץ ובעולם. הוא בעל ידע נרחב בשיווק וביחסי ציבור. בעברו שימש כמזכיר וגזבר מושב נאות הכיכר,. מנכ”ל חמי עין גדי סי אוף ספא ( מרחצאות עין גדי), מנכ”ל עיר המלכים באיל, מנכ”ל התאחדות מלונות אילת ועוד.

במשך כ-15 שנים אורי היה  פעיל בפוליטיקה המקומית באילת. הוא שימש כחבר מועצה, חבר וועדות שונות  ותקופה קצרה כסגן ראש עירית אילת.

מזה 19 שנים  משמש אורי כקונסול כבוד של הולנד באילת, במהלך 10 שנים  שימש בנוסף גם קונסול  של שבדיה ושל דנמרק. משלושת המדינות הנ”ל הוא קיבל עיטורים גבוהים מבתי המלוכה על פועלי בסיוע לתיירים שנקלעו למצוקות כאלה ואחרות בעת חופשתם באילת.