פגוש את קונסול הכבוד

פגוש את קונסול הכבוד

סדרת ראיונות עם קונסולי כבוד בהסגר הקורונה

להלן ראיון עם מר גד פרופר, קונסול כבוד של ניו זילנד ודיקן הסגל הקונסולרי בישראל עם נשיא מועדון השגרירים יצחק אלדן

? כדיקן הסגל הקונסולרי בישראל, מהו תפקידו של קונסול הכבוד

הסגל הקונסולרי מונה כ- 170 קונסולי כבוד המשרתים מדינות רבות, ביניהם כ – 50 שמשרתים מדינות להן אין שגריר תושב בארץ. הסגל הקונסולרי מאגד את הקונסולים, יוזם פעילויות משותפות ומייצג אותם בקשר עם משרד החוץ ומשרדי ממשלה אחרים. קונסולי הכבוד משמשים בתפקידם הדיפלומטי בהתנדבות, ועוזרים בחיזוק הקשרים המדיניים, הכלכליים והחברתיים בין ישראל למדינה השולחת בשני הכיוונים. קונסולי הכבוד כולם הם אזרחי מדינת ישראל. לאחרונה פרסמנו מעין קוד אתי של קונסולי הכבוד, אשר מציג את הדרישות העצמיות שלהם להתנהגות אתית בעת מילוי תפקידם, וגם בניהול עסקיהם הפרטיים

?כיצד פועלים קונסולי הכבוד לנוכח מגפת הקורונה

קונסולי הכבוד, בעיקר אלה מהם שלמדינה השולחת שלהם אין שגרירות פעילה בארץ, מצאו עצמם בפעילות מואצת בתקופת מגפת הקורונה. לדוגמה – במילוי תפקידי כקונסול הכבוד של ניו זילנד בארץ, קיבלתי עשרות פניות של ישראלים ששוהים בניו זילנד ו/או של הוריהם השוהים בארץ, בבקשה לאינפורמציה ולעזרה בהחזרתם מהר ככל שניתן לארץ. היו גם מספר לא מבוטל של פניות של ניוזילנדים שנתקעו בטיול בארץ, וביקשו עזרתי בהחזרתם לניו זילנד

?כיצד מצליחה ניו זילנד לטפל במגפה

ניו זילנד נמדדת כמדינה המצליחה ביותר במלחמתה בקורונה. עד כה ישנם רק 19 מתים מקורונה בניו זילנד, מספר חולים קשה ומונשמים מאד קטן. ניו זילנד, כמו ישראל, סגרה את כל שעריה ל/מחוץ לארץ. היא הטילה סגר על כל המדינה, כולל הפסקת לימודים מלאה. המדינה חילקה מענקים והלוואות לעובדים ולמעסיקים עצמאיים, כמו גם לעסקים. רק עכשיו מתחילה ניו זילנד לצאת בצעדים מדודים מהסגר.

?מהו המסר שלך כדיקן הסגל הקונסילרי

קונסולי הכבוד מהווים חוליה חשובה מאד במערכת כל מדינה שמפעילה שגרירויות וקונסוליות ברחבי העולם. הם פועלים בנאמנות ובמקצועיות, ומתוך הכרתם הטובה של ישראל, הם נותנים למדינה השולחת יכולת לקשור קשרים חזקים וטובים יותר בארץ.

!אני מברך את קונסולי הכבוד על פעולתם, ומברך אותם בחג עצמאות שמח

תולדות חיים

גד פרופר הוא איש עסקים בינלאומי. הוא משמש כקונסול הכבוד של ניו זילנד וכדיקן ארגון קונסולי הכבוד בישראל. גד פרופר מכהן גם כדיקן כבוד של מועדון השגרירים ונבחר בעל ידי מועדון השגרירים לקונסול הכבוד של שנת 2017 .