פגוש את קונסול הכבוד

פגוש את קונסול הכבוד
סדרת ראיונות עם קונסולי כבוד בהסגר הקורונה

להלן ראיון ראשון, עם מר מני בניש, קונסול הכבוד של גיאורגיה וסגן נשיא מועדון השגרירים בישראל.

  • מה כלול במסגרת תפקידו של קונסול כבוד בימים כתיקונם?

במסגרת תפקידי, אני מסייע לעסקים ישראליים וגאורגיים לשתף פעולה. לרוב מדובר בהשקעות של חברות ישראליות בגאורגיה, בתחום התעשייה, הקמת מפעלים, תחום החקלאות, המימון והבניה.  הנוכחות המסיבית של החברות שבבעלותי, בתחומים השונים שציינתי, והקשר הטוב עם הממשלה ומוסדותיה שאותם יצרתי במרוצת השנים, מאפשרים לי ולשותפי להיות מיודעים על מכרזים ועל הזדמנויות שונות, שעשויות לעניין את החברות הישראליות.

לעתים, אני מסייע באירוח משלחות שרים בכירים ממשלת גאורגיה, בישראל, ובאירוח שרים בכירים מישראל, בגאורגיה. לאחרונה הייתי שותף לאירוח משלחת נשיאת גיאורגיה בישראל, שהגיעה לרגל אירועי יום השואה.

  • מה עושה קונסול כבוד בימים טרופים אלה של מגיפת הקורונה במצב של הסגר?

כיום במסגרת תפקידי, אני מנסה לסייע לישראלים הרבים התקועים בגאורגיה עם תינוקם הרך, בעכבות לידה פונדקאית. מדובר בעשרות משפחות שאת חלקם אני מכיר אישית.
מסייע לעובדים זרים מגאורגיה, התקועים בארץ ללא פרנסה וללא אפשרות לחזור לארצם בשל היעדר טיסות.

כמו כן, אני מסייע למשרד הבריאות הגאורגי בחומרים שיווקיים אותם קיבלתי ממשרד לשכת הממשלתי, כדי לספק להם דוגמא להפקת סרטים אפקטיביים להסברה לצורך המלחמה בנגיף הקורונה.

מעביר תקנות חדשות מישראל ומהעולם למשרד המשפטים ולוועדות שונות, על מנת למגר את התפשטות המחלה בגאורגיה.  חברת ARCHI שבבעלותי אשר הינה חברת יזמות הנדל”ן הגדולה בגאורגיה, תרמה בחודש האחרון אלפי חבילות מזון, למשפחות קשות יום, ואלפי ערכות מיגון הכוללות מסיכות, חליפות מיגון וכפפות, לכוחות הביטחון של גאורגיה.

במקביל אני גם משוחח עם השגריר וסגנו כמעט מדי יום, ומוודא שהם בסדר ומציע להם את עזרתי באופן סדיר.

  • מהו המסר שלך לעם הגיאורגי בשעה קשה זו?

המסר שלי לעם הגאורגי הוא פשוט: הממשלה שמנהלת את המדינה, וראש העיר טביליסי, עושים ימים כלילות כדי למנוע את התפשטות הנגיף הנוראי. הם יוצאים מגדרם למצוא דרך יעילה לצאת מהמצב הקשה שהכלכלה המקומית נגררה אליו בשל התפשטות הנגיף בעולם ועצירת תחום התיירות בעולם. המספרים שאני קורא המתארים את המצב בגאורגיה, נראים טוב. מספר החולים, מספר המתים מספר המונשמים, סטטיסטית נראים טוב ביחס למדינות אחרות בעולם, וזאת בזכות הפעולה המהירה של הממשלה, לסגירת הגבולות עם שכנותיה, והבידוד הכפוי על  כל האזרחים החוזרים מחו”ל אין לי ספק שבסופו של דבר, בתוך מספר שבועות עד חודשים בודדים המצב יחזור לנורמלי, העסקים יפתחו, ולאט לאט נחזור לנורמה.

תולדות חיים
מר בניש יליד פוטי שבגאורגיה. עלה לישראל בשנת 1979 ובוגר תואר שני באוניברסיטה באוהיו שבארה”ב. הוא מונה בסוף שנת 2017 לקונסול כבוד של גאורגיה בישראל. זאת כאות הערכה להשקעות רבות ומגוונות במדינה. מר בניש הקים את פעילותו העסקית בגאורגיה לפני 15 שנה ביחד עם אביו סימון בניש ז”ל.

בשנת 2020  הקים מר בניש בשיתוף אנשי עסקים מהבכירים במשק הישראלי, את לשכת המסחר ישראל גאורגיה. מטרת הלשכה – לסייע לאנשי העסקים וגופי ממשל, ביצירת שתוף פעולה פורה, וקידום אינטרסים הדדיים.

מר בניש משמש כסגן נשיא מועדון השגרירים בישראל, שמטרתו לחבר בין העולם העסקי הישראלי, והדיפלומטים הזרים בארץ. בנוסף, הוא גם חבר נשיאות עמותת גדולים במדים ויד לילד המיוחד. עמותה המסייעת לילדים ונערים בעלי צריכים מיוחדים בתהליך ההתבגרות ודואגת לשלבם בפעילות התנדבותית ושירות מלא בצה”ל.

ב – 25 השנים האחרונות מני עוסק במגוון תחומי פעילות עסקית, ביניהם בתחום הנדל”ן בארץ ובגיאורגיה, תחום השיווק ברשת האינטרנט בחו”ל, מוקדי מכירות טלפוניים, מסחר אלקטרוני, ובתחום המימון. במהלך השנים הוא השקיע במגוון חברות הזנק שונות, שחלקן נמכרו באקזיט נאה.

הראיון פורסם גם בעמוד הפייסבוק של המועדון.