פגוש את קונסול הכבוד

פגוש את קונסול הכבוד

סדרת ראיונות עם קונסולי כבוד בהסגר הקורונה

להלן ראיון עם הגב’ נטלי מימון, קונסול כבוד של צרפת עם נשיא מועדון השגרירים יצחק אלדן

?מה תפקידה של קונסולית כבוד של צרפת בעידן הקורונה

בתור קונסולית הכבוד של צרפת, הקשר שלי עם הקהילה הצרפתית בישראל, כמו גם עם קהילת הישראלים בצרפת הינו קשר הדוק, שוטף וחם. מאפיינים אלה היו תקפים עוד לפני בואה של מגפת הקורונה, והתגלו כמטיבים מאוד בתקופה לא פשוטה זו. קיבלתי פניות רבות ובקשות שונות לקבלת עזרה. בזכות התפקיד שלי, למשל, יכולתי לסייע לתיירים צרפתים הנמצאים בישראל לשוב לצרפת ולישראלים בצרפת לשוב לישראל, זאת על אף מגבלות התנועה האווירית.

בתחום הכלכלי למשל, יצרתי קשר עם הגורמים הרלוונטיים בצרפת, וצרפת בנדיבותה, העבירה סיוע כלכלי לצרפתים שנקלעו לקשיים כלכליים קשים. דוגמה נוספת היא סיוע בהעברת כספי הפנסיה של צרפתים רבים שנמצאים בישראל, שהתעכבו מאוד טרם ההתערבות שלנו. בימי הקורונה התעסקתי גם בתרגום שוטף של כל הנחיות משרד הבריאות מהשפה העברית לשפה הצרפתית. בשל היות העבודה, כזו שמתבססת על קשר בין אישי, המעבר לקשר ווירטואלי לא היה פשוט. הריחוק שנכפה עלינו יצר געגוע, אך במקביל חיזק את הרצון שלי לעזור ולשמור על קשר עם הקהילה. בהקשר זה, אני חושבת שראוי לציין את שיתוף הפעולה המדהים ונכונותם לעזור של כל חברי השגרירות והקונסוליה הצרפתית בארץ.

?איך האוכלוסיה הפרנקופונית בישראל חווה את ההסגר? האם ישנם מאפיינים מיוחדים

לדעתי, אין לקהילה הצרפתית בארץ מאפיינים ייחודיים בחוויה שלה את ההסגר. היא נוהגת בהתאם להוראות משרד הבריאות ועל כן מתנהלת בדומה ליתר התושבים וחווה חוויות דומות.

?כיצד ניתן לקיים קשרים קונסולריים ותרבותיים בין צרפת לישראל בימים טרופים אלה

ראשית, בעזרת אנשים חרוצים ומדהימים. ימים אלה דווקא מעוררים בנו מוטיבציה לחזק את הקשרים הקונסולריים והתרבותיים בין המדינות על מנת לעודד FICAC את רוחם של התושבים, ולאפשר קשר רציף למרות אי היכולת הפיזית להתראות. בהקשר זה, מתאים לציין את המיזם האומנותי החדש של

״מיזם זה שואף להשתמש בכוח שיש לאומנות על מנת ליצור  אחדות בימי משבר אלה, המיזם עתיד להשתמש במדיה החברתית כדי להציג אומנות שקשורה לתחום הרפואה

תולדות חיים

נטלי מימון נולדה בצרפת בשנת 1964, שם השלימה לימודי רפואה. בשנת 1986 נישאה ועלתה לישראל, כאן ילדה את ארבעת ילדיה. אשת עסקים ובעלת גלריה פרטית. כמו כן, עובדת למעלה מ-15 שנים בסיוע לצרפתיים הישראלים שגרים באזור השרון.